چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

نشست تخصصی «بررسی نیازمندی‌های سیستم سراسری ثبت حوادث و گزارش‌دهی اتفاقات شبکه انتقال و فوق‌توزیع» برگزار شد.

در راستای برنامه‌های طرح توسعه پایایی شبکه برق ایران در فراهم‌سازی زیرساخت نرم‌افزاری و تحقیقاتی موردنیاز برای توسعه پایایی در شبکه برق کشور، این نشست تخصصی در پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

نشست تخصصی «بررسی نیازمندی‌های سیستم سراسری ثبت حوادث و گزارش‌دهی اتفاقات شبکه انتقال و فوق‌توزیع» برگزار شد.
18 اسفند 1397 13:47

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ در این نشست که با حضور جمعی از مديران و متخصصین حوزه پایایی شبکه‌های انتقال و فوق توزیع از وزارت نیرو، شرکت مادرتخصصی توانیر، شرکت مدیریت شبکه، شرکت‌های برق منطقه‌ای، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه نیرو برگزار شد؛ مباحثی چون بررسی نیازمندی‌های مدل‌های پایایی تجهیزات انتقال و فوق توزیع، سامانه ثبت حوادث و ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه برق ایران، سامانه‌های ثبت حوادث و گزارش‌دهی اتفاقات شرکت‌های برق، خلأهای موجود در سیستم‌های فعلی ثبت حوادث و گزارش‌دهی اتفاقات کشور مطرح گردید.
در ابتدای این نشست دکتر مشاری، مجری طرح توسعه پایایی شبکه برق ایران به‌عنوان برگزار کننده این نشست، ضمن تشریح سند توسعه پایایی به اهمیت موضوع سیستم جامع اطلاعات پایایی در این سند اشاره نمودند و توضیحاتی اجمالی در خصوص اقدامات طرح توسعه پایایی در این حوزه ارائه دادند.
در ادامه مفاهیم مربوط به مدل‌های پایایی تجهیزات انتقال و فوق‌توزیع و نیازمندی‌های اطلاعاتی این مدل‌ها توسط محققین دانشگاه صنعتی شریف ارائه شد.
در بخش بعدی، سامانه پایایی ملی که توسط پژوهشگاه نیرو و به کارفرمایی شرکت توانیر تهیه شده است تشریح گردید و ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سامانه در حوزه جمع‌آوری، ثبت، تحلیل و گزارش‌دهی حوادث و اتفاقات ارائه گردید.
در ادامه نشست حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص ویژگی‌ها و نیازمندی‌های یک سیستم جامع و سراسری ثبت و گزارش‌دهی حوادث و اتفاقات برای شبکه انتقال و فوق‌توزیع ایران پرداختند.
دکتر فتوحی فیروزآباد استاد دانشگاه صنعتی شریف به اهمیت جایگاه و نیازمندی‌های بحث پایایی در سیستم قدرت اشاره نموده و بر ضرورت وجود یک سیستم جامع و مانع برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات حوادث تاکید نمودند.
همچنین مهندس چیت‌چیان وزیر سابق نیرو و مشاور رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به وجود گزارش‌ها و آلارم‌های مدیریتی براساس سطح و حوزه تاثیرگذاری حوادث، ارائه پیشنهادات و دستورالعمل‌های پیشگیری از حوادث تاثیرگذار یا تکراری توسط سیستم ثبت حوادث را از نکات مهم در این رابطه دانستند.
دکتر رمضان‌پور رئیس پژوهشکده توزیع پژوهشگاه نیرو نیز بر ضرورت توجه به هدفی که کاربر از جمع‌آوری داده‌های ثبت حوادث دارد و کاربری‌های مختلفی که می‌تواند برای این داده‌ها وجود داشته باشد تاکید نمودند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.