چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

برق زیست‌توده در آمریکا برای فروزان ماندن می‌جنگد

برق زیست‌توده در آمریکا برای فروزان ماندن می‌جنگد
23 بهمن 1397 13:31

اگر چه به اعتقاد کارشناسان، زیست‌توده باید به دلیل ویژگی‌های آن در تأمین بار پایه، سهم آن در مدیریت جنگل‌ها و دلایل دیگر، نقش مهمی در سبد برق تجدیدپذیر آمریکا ایفا نماید، اما برچسب غیر اقتصادی بودن نیروگاه‌های زیست‌توده در سراسر آمریکا، به ویژه در غرب آن، این نقش را مختل یا به کلی متوقف نموده است.
در حالی که عمده مباحث پیرامون اقتصاد نیروگاه و از مدار خارج کردن آنها در آمریکا بر نیروگاه‌های زغالی و هسته‌ای تمرکز دارد، صنعت به مراتب کوچکتر برق زیست‌توده، در بازاری که گاز طبیعی ارزان، انرژی بادی و انرژی خورشیدی در حال افزایش هستند، با شرایط مشابهی دست به گریبان است.
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی (EIA)، تعداد نیروگاه‌های مبتنی بر زیست‌توده (برق زیست‌توده) که از احتراق، همسوزی، گازیسازی، هضم بیهوازی و پیرولیز برق تولید می‌کنند بین سال‌های 2003 تا 2016 تقریباً دو برابر شده است (از 485 نیروگاه به 760 نیروگاه). با این حال، برق زیست‌توده تنها 1/6% تولید خالص برق آمریکا در سال 2017 را به خود اختصاص داده است که معادل 64.057 GWh می‌باشد.
مواردی مانند قیمت پروژه‌های زیست‌توده، مسائل زیست‌محیطی این فناوری، در دسترس بودن مواد اولیه و قیمت آن، ندیدن مزایای این فناوری مثل مدیریت جنگل، قابلیت تولید پراکنده و تولید سوخت حمل و نقل، در توسعه فناوری‌های تولید انرژی از زیست‌توده تأثیر دارد. این موارد به تفصیل شرح و بررسی شده است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.