پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

بازدید وزیر برق عراق از آزمایشگاه‌های پیشرفته ایران در پژوهشگاه نیرو

وزیر برق عراق و هیات همراه وی، از آزمایشگاه‌های پیشرفته و ساخت داخل ایران در پژوهشگاه نیرو بازدید کردند.

بازدید وزیر برق عراق از آزمایشگاه‌های پیشرفته ایران در پژوهشگاه نیرو
23 بهمن 1397 11:42

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، لوی خطيب وزير برق و انرژی عراق و هيات همراه از آزمايشگاه مرجع سنجش كيفيت و مراحل تست كنتورهای هوشمند ايرانی، آزمايشگاه مرجع رله و حفاظت، آزمايشگاه فشار قوی مبتنی برتجهيزات آزمايشی ساخت جهاد دانشگاهی علم و صنعت ايران و مركز شيمی و مواد بازديد كردند. در اين بازديد، آخرين‌های دستاوردهای تكنولوژيكی و امكانات آزمايشی اين مراكز توسط متخصصان ايرانی تشريح شد.
همچنين بازديد از مركز توسعه فناوری توربين‌های بادی و تشريح مراحل طراحی و ساخت توربين بادی ملی دو مگاواتی با 185 هزار نفر ساعت كار مهندسی به عنوان گامی ارزشمند در توسعه فناوری بومی كشور از ديگر برنامه‌های اين مراسم بود.
در ادامه اين بازديد، برنامه‌های حاصل از تحقيقات و پژوهش برای تامين برق پيك 98 در قالب طرح‌های ارتقای توربين‌های گازی v94.2 و GE.F9 برای افزايش حداقل 200 مگاوات ظرفيت تا پيك 98 و پيش بينی 1000 مگاوات افزايش توان اين نوع واحدها طی يك دوره 5 ساله تشريح شد. برپايه اين گزارش، در اين پروژه 450 مگاوات افزايش توان برای 50 واحد V94.2 و افزايش ظرفيت اين واحدها به 4 هزار ميليون كيلووات ساعت در سال و همچنين افزايش 600 مگاوات ظرفيت برای 34 واحد توربين GE.F9 و افزايش ظرفيت به ميزان 5200 ميليون كيلووات ساعت در سال پيش بينی شده است .

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.