پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

احداث نیروگاه بیوگاز در کارخانه کاغذسازی Nymölla سوئد

احداث نیروگاه بیوگاز در کارخانه کاغذسازی Nymölla سوئد
23 بهمن 1397 09:40

شرکت انرژی Gasum، که دفتر مرکزی آن در Espoo فنلاند واقع است، قراردادی با شرکت سوئدی Stora Enso برای ساخت یک نیروگاه بیوگاز در کارخانه کاغذسازی Nymölla متعلق به این شرکت امضاء نموده است. این واحد که توسط شرکت Gasum ساخته و بهره‌برداری می‌شود، فاضلاب کارخانه کاغذسازی را به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌کند.
شرکت Gasum قصد دارد با تولید سوخت بیوگاز مایع (LBG)، آن را به عنوان سوخت خودروها، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و کشتی‌ها عرضه نماید. پروژه نیروگاه بیوگاز Nymölla شامل تولید، ارتقاء و مایع‌سازی بیوگاز می‌شود. تولید سوخت بیوگاز مایع مورد انتظار این نیروگاه، 220 مگاوات ساعت در روز است. انتظار می‌رود این نیروگاه در سال 2020 راه‌اندازی شود. حجم سرمایه‌گذاری کل پروژه برای شرکت Gasum حدود 27 میلیون یورو و برای Stora Enso حدود 5 میلیون یورو است.
سوخت بیوگاز مایع شبیه به گاز طبیعی مایع (LNG) است. سوخت بیوگاز مایع یک سوخت تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست است. در صورت استفاده وسایل نقلیه سنگین از سوخت بیوگاز مایع به عنوان سوخت، انتشار آلاینده نسبت به سوخت فسیلی می‌تواند تا 85 درصد کاهش یابد. دیدگاه مدیر اجرایی Gasum در مورد این پروژه چنین است: "بسیار مفتخریم که در زمینه اقتصاد چرخشی (circular economy) با کارخانه کاغذسازی Stora Enso در Nymölla همکاری داریم. نیروگاه بیوگاز یک راه‌حل پایدار برای فرآوری پساب می‌باشد".

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.