پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

حضور "مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات در صنعت برق" و "مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه‌های برق" پژوهشگاه نیرو در سیزدهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت (IPAPS 2019)

سیزدهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت (IPAPS 2019) در تاریخ‌های 18 و 19 دی‌ماه 97 در دانشگاه صنعتی شریف با حضور محققین و خبرگان صنعت برق و دانشگاه برگزار شد.

حضور "مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات در صنعت برق" و  "مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه‌های برق" پژوهشگاه نیرو  در سیزدهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت (IPAPS 2019)
25 دی 1397 10:31

در نمایشگاه جانبی این کنفرانس در غرفه پژوهشگاه نیرو، «مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات صنعت برق» و «مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه» به معرفی برنامه‌ها و اقدامات پژوهشگاه نیرو در این حوزه پرداختند.
مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه‌های قدرت با معرفی طرح توسعه فناوری و ساماندهی توان ملی کشور در حوزه‌ی فناوری و دانش رله‌های حفاظتی، نحوه‌ی اجرای رویکردهای توسعه فناوری مرکز را در جهت تکیه بر توسعه توانمندی‌های داخلی برای شرکت‌های علاقمند و فعال، متخصصین، مسئولان و صاحبنظران حوزه تجهیزات پایش و حفاظت ارائه نمود. همچنین با ارائه بروشور و خبرنامه کلیه فعالیت‌ها و موضوعات تحت پوشش مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه‌های برق در اختیار مخاطبان متخصص این حوزه قرار گرفت.
مرکز توسعه فناوری امنیت نیز علاوه بر معرفی مجموعه اقدامات و فعالیت‌های خود در راستای اجرای سند توسعه فناوری امنیت ICT صنعت برق در حوزه‌های مختلف صنعت برق (تولید، انتقال و توزیع)، اقدام به ارائه توضیحات در خصوص نرم‌افزار بانک اطلاعاتی آسیب‌پذیری‌های سامانه‌های کنترل صنعتی، ارائه بروشور و کتابچه‌ی «خلاصه راهنمای ارتقای امنیت در سامانه‌های کنترلی صنعت برق» نمود.
همچنین در راستای آگاه‌سازی بیشتر مسئولین، مدیران و کارشناسان حوزه برق، با اجرای عملی سناریو‌های حملات سایبری و تست نفوذ به سامانه‌ی اسکادا، سهولت دسترسی به این سامانه‌ها و به خطر انداختن آن‌ها را به طور عملی بر روی پروتکل IEC60870-5-104 نشان داد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.