پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از پژوهشگاه نیرو بازدید کرد

دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به همراه تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت مدرس در روز شنبه (10 آذرماه) از پژوهشگاه نیرو بازدید کرد.

معاون آموزش،  پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از پژوهشگاه نیرو بازدید کرد
11 آذر 1397 13:40

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نيرو؛ در این بازدید که به میزبانی پژوهشکده انرژی و محیط زیست، گروه انرژی‌های تجدیدپذیر و مرکز توسعه فناوری‌های انرژی زیست‌توده در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، ضمن معرفی بخش‌های مختلف و مأموریت‌های پژوهشگاه نیرو، از امکانات آزمایشگاهی گروه انرژی‌های تجدیدپذیر بازدید بعمل آمد.
در ابتدای این مراسم، طی جلسه‌ای که در سالن دکتر رنجبر برگزار گردید معرفی کوتاهی از پژوهشگاه نیرو، مأموریت‌ها و بخش‌های مختلف پژوهشگاه توسط دکترشهریار بزرگمهری مدیر گروه انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه گردید. بزرگمهری در ادامه‌ی سخنرانی به معرفی، زمینه‌های فعالیت و پروژه‌های شاخص گروه انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت.
سپس دکتر مهدی رضایی رئیس مرکز توسعه فناوری‌های انرژی زیست‌توده به تشریح پروژه‌های انجام شده توسط پژوهشگاه نیرو در حوزه انرژی زیست‌توده پرداخت. همچنین او بعد از معرفی مرکز انرژی زیست‌توده پژوهشگاه نیرو، اهداف، مأموریت‌ها و خدمات قابل ارائه توسط این مرکز به مراکز دانشگاهی و سایر فعالین این حوزه را بیان کرد.
در ادامه‌ی مراسم دکتر مجید عمیدپور رئیس پژوهشکده انرژی و محیط زیست ضمن عرض خیر مقدم، به مأموریت پژوهشگاه نیرو به عنوان مدیریت تحقیقات صنعت برق و انرژی و بکارگیری ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در راستای رفع نیاز این صنعت در کشور اشاره کردند و این بازدید را فرصت مغتنمی برای تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت برشمرد.
همچنین دکتر برات قبادیان استاد دانشگاه تربیت مدرس و معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت به طرح تاپ (توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار) اشاره کرد؛ بر اساس این طرح، دولت برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال فراگیر در کشور طرحی نو، تحت عنوان توانمندسازی و توسعۀ اشتغال پایدار «تاپ» را توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌کند.
قبادیان این طرح را راهبرد اساسی در طرح توانمندسازی و توسعۀ اشتغال پایدار در بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشور، برای تحقق توسعه دانش بنیان بنگاه‌ها و ظرفیت‌سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزودۀ جدید و تأمین اشتغال پایدار معرفی کرد. او با توجه به رویکرد پژوهشگاه نیرو در مدیریت تحقیقات و بر طرف کردن نیازهای صنعت برق و انرژی از طریق بکارگیری ظرفیت تمامی مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، آن را همراستا با اهداف صمت در طرح تاپ برشمرد.
پس از پایان این جلسه، حاضرین از آزمایشگاه‌های مختلف پژوهشگاه نیرو در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله آزمایشگاه ساخت پیل سوختی اکسید جامد، آزمایشگاه موتور استرلینگ و انرژی زیست‌توده، آزمایشگاه مرجع فتوولتائیک، سیستم متمرکزکننده خورشیدی و جایگاه شارژ خودروهای هیبریدی بازدید بعمل آوردند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.