چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

سومین جلسه شورای راهبری پایش، حفاظت، کنترل و ابزاردقیق نیروگاه برگزار شد

در راستای تمرکز بخشیدن به فرایند بررسی ، اولویت‌بندی و رفع نیازهای واحدهای نیروگاهی در حوزه I&C نیروگاهی و با تکیه بر توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها، شورایی با عنوان شورای راهبری پایش، حفاظت، کنترل و ابزاردقیق نیروگاه با همکاری شرکت تولید نیروی برق حرارتی و پژوهشگاه نیرو تشکیل شد.

سومین جلسه شورای راهبری پایش، حفاظت، کنترل و ابزاردقیق نیروگاه برگزار شد
28 آبان 1397 14:25

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ این شورا متشکل از متخصصین حوزه پایش، حفاظت، کنترل و ابزاردقیق نیروگاه‌های حرارتی کشور از جمله شهیدرجایی، شهید مفتح، رامین اهواز، خلیج‌فارس، خراسان، ری، لوشان، تبریز، کنگان، بیستون، شازند، بعثت، کرمان، سهند، نکاء و همچنین متخصصان مراکز توسعه فناوری پژوهشگاه نیرو است.
مهندس بخشی مجری طرح "طراحی سیستم‌های کنترل نیروگاه" پژوهشگاه نیرو گفت: در سومین جلسه این شورا، که با حضور بیش از 40 نفر از متخصصان حوزه کنترل و ابزاردقیق نیروگاهی برگزار شد ابتدا گزارشی از حوادث مرتبط با حوزه I&C در بازه زمانی شش ماهه اخیر ارائه شد و میزان تکرارپذیری و خسارت ناشی از حوادث مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در راستای حمایت از ساخت داخل تجهیزات و نیاز مبرم نیروگاه‌ها به تجهیزات شعله بین، یکی از شرکت های داخلی فعال در این حوزه به معرفی محصولات خود در زمینه آشکارسازی شعله پرداخت و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار گرفت. سپس به بررسی مشکلات یکی از سیستم‌های کنترل نیروگاهی شرکت ABB پرداخته شد و راهکارهای مورد نیاز جهت بهینه سازی آن ارائه گردید.
در ادامه گزارشی از عملکرد مراکز توسعه فناوری سیستم‌های کنترل نیروگاه و ابزاردقیق پیشرفته نیروگاه ارائه شد.
در پایان نشست تخصصی مقرر گردید پیرامون حوادث نیروگاهی مرتبط با حوزه I&C بررسی های لازم صورت پذیرد و راهکارهای لازم جهت کاهش حوادث ارائه شود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.