پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

راه‌اندازی بزرگترین توربین‌های بادی در جهان

جنرال الکتریک برای اولین بار در جهان بزرگترین توربین‌های بادی را در بریتانیا راه‌اندازی خواهد کرد.

راه‌اندازی بزرگترین توربین‌های بادی در جهان
10 شهریور 1397 11:45

هم اکنون کمپانی جنرال موتورز در حال ساخت توربین بادی-دریایی ۱۲ مگاواتی Haliade-X است که در مرکز تحقیقات Catapult ساخته می‌شود و طی پنج سال آینده به‌صورت عملی آزمایش خواهد شد.
تنها یکی از توربین‌های مذکور قادر به تولید ۶۷ گیگاوات برق در سال خواهد بود، که این مقدار انرژی مورد نیاز برای ۱۶۰۰۰ خانوار اروپایی را تامین خواهد کرد.
این توربین‌های غول پیکر دارای اتفاع ۸۵۳ فوت با موتور حدودا ۷۲۲ فوت و تیغه‌های ۳۵۱ فوتی هستند. تثبیت تمام این نیروها در یک توربین بزرگ صرفاً به معنی مزرعه های بادی نیست که انرژی بیشتری را در فضای کوچکتر تولید می‌کنند، بلکه به معنی راه اندازی مزرعه‌های بادی است که به دلیل تعداد بسیار کم توربین‌های فعال، زمان نصب و راه اندازی و هزینه تعمیرات و نگهداری آن‌ها کمتر است که در نهایت می‌تواند سودآوری بیشتری برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان انرژی بادی داشته باشد.
جنرال الکتریک اعلام کرده است که اولین توربین بادی-دریایی Haliade-X در سال ۲۰۲۱ ساخته و آماده بهره برداری خواهد شد. پیش بینی شده است که میزان انرژی تولید شده توسط این توربین ها تا سال ۲۰۳۰ به اندازه ۳۰ گیگا برسد که تقریبا ۵ برابر ظرفیت فعلی آن می‌باشد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.