چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

گزارش برگزاری سومین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی با مشارکت مرکز بارهای سرمایش

گزارش برگزاری سومین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی با مشارکت مرکز بارهای سرمایش

گزارش برگزاری سومین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی با مشارکت مرکز بارهای سرمایش
19 اسفند 1396 11:38

پس از برگزاری دو دوره از کنفرانس های ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی، سومین دوره این کنفرانس در تاریخ 10اسفندماه 1396 در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد. این کنفرانس با همکاری انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران ، مرکز توسعه فناوری مدیریت بارهای سرمایش و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.
اهم برنامه های این کنفرانس عبارت بودند از: 1- سخنرانی های کلیدی
2- سخنرانی های تخصصی صنعتی
3- کارگاه های تخصصی
4- بخش ارایه مقالات
5- نمایشگاه جانبی کنفرانس
در بخش اول کنفرانس که مربوط به سخنرانی های کلیدی این برنامه بود، جناب دکتر سلطانی، ریاست مرکز توسعه فناوری مدیریت بارهای سرمایش، به ایراد سخنرانی پیرامون "لزوم مدیریت مصرف انرژی سامانه های سرمایشی و تهویه مطبوع به منظور کاهش پیک مصرف برق تابستان" پرداختند. اهم موضوعات ارایه شده در این سخنرانی عبارت بود از:
1- اشاره ای کوتاه به میزان انرژی تولیدی و مصرفی در کشور و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان.
2- لزوم مدیریت میزان بار و پیک بار مصرف برق در کشور علی الخصوص در فصل تابستان
3- معرفی مرکز توسعه فناوری مدیریت بارهای سرمایش، شامل اهم اهداف مرکز، پروژه های در دست اجرا، همکاری های مرکز با شرکت ها و انجمن های علمی، امکانات قابل ارایه مرکز و پژوهشگاه نیرو به دانشجویان، اعضای هیات علمی و شرکت های فعال در حوزه تهویه مطبوع. 

در ادامه برنامه های مربوط به این کنفرانس، نوبت به سخنرانی جناب دکتر سعیدی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف رسید. اهم موضوعات ارایه شده در این سخنرانی ، عبارت بود از ارایه راهکارهای پیش روی صنعت تهویه مطبوع، شامل راه حل های نوین و مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر، همراه با روابط حاکم بر علمکرد این تجهیزات، بررسی مفاهیم انتقال حرارتی و مکانیک سیالات در این تجهیزات، مروری بر پژوهش های صورت گرفته در مورد این تجهیزات و ... بود. در جمع بندی این سخنرانی می توان به امکان به کارگیری آسان راه حل های مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر جهت تامین انرژی مورد نیاز سیستم های تهویه مطبوع و کاهش بار این تجهیزات پرداخت.  

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.