پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

تولید بیومتان از کاه و کلش

تولید بیومتان از کاه و کلش
03 بهمن 1396 10:13

VERBIO Vereinigte BioEnergie AG از طریق حمایت از طرح یارانه اتحادیه اروپایی NER 300، یک نیروگاه نوآورانه تولید بیومتان احداث نموده که کل سوخت ورودی آن کاه و کلش است.
این پروژه نوآورانه از تغییر اقلیم حفاظت می‌کند و اروپا را کمتر به انرژی وابسته می نمايد. از آنجا که این پروژه فناوری بیوگاز پیشرفته را در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد، توسط برنامه کمیسیون اروپایی NER 300 تأمین مالی شده است.
VERBIO طبق برنامه زمان‌بندی مرحله اول پروژه را تكميل نموده و اولین گیگاوات ساعت بیومتان تولید شده از 100 درصد کاه و کلش را در اکتبر 2014 توسط Stadtwerke Schwedt به شبکه محلی گاز طبیعی ترزیق شده است. با استفاده از این فناوری نشان داده شد که نسل دوم سوخت‌های زیستی با استفاده از زنجیره‌های تأمین محلی دیگر مسئله‌ای برای آینده نیستند، بلکه واقعیت امروز هستند.
VERBIO AG از سال 2011 تا کنون، مجری دو نیروگاه بزرگ بیومتان هر یک با ظرفیت 30 مگاوات بوده است. این نیروگاه‌ها حدود 480 گیگاوات ساعت بیومتان تولید می کنند. مواد زائد خام به عنوان فرآورده جانبی تولید می‌شود و بیومتان به عنوان سوخت زیستی برای وسایل نقلیه طراحی شده با گاز طبیعی استفاده می شود. این حجم تولید VERBIO سوخت مورد نیاز بیش از 100 مرکز از 900 ایستگاه گاز طبیعی در آلمان را تأمین می‌کند و از این رو در بازار این بخش پیشرو است.
نیروگاه جدید با فناوری تخمیر کاه و کلش نیز در داخل کشور توسعه یافته است. این نیروگاه تا سال 2019 برای رسیدن به ظرفیت 16.5 مگاوات توسعه خواهد یافت و سالانه 140 هزار گیگاوات ساعت بیومتان برای فروش به عنوان سوخت زیستی از حدود 000ر40 تن کاه و کلش تولید می‌کند. تا به امروز، 25 میلیون یورو در ساخت این نیروگاه سرمایه گذاری شده است. در سال های آینده به منظور بهینه‌سازی نیروگاه، مقدار دیگري نیز هزینه خواهد شد.
برای اطمینان از حداکثر بهره‌وری اقتصادی و محیط زیستی، کاه و کلش مورد استفاده به عنوان ماده اولیه نیروگاه از شعاع 80 کیلومتری آن جمع‌آوری می‌شود. در عوض، ضایعات تخمیر به عنوان کود آلی به کشاورزان ارائه می‌شود. این زنجیره تأمین محلی ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی منطقه و اطمینان از حداکثر بهره وری CO2 است.
فناوری جدید VERBIO امکان استفاده از یک منبع بالقوه که تا به امروز استفاده نشده است را فراهم می‌کند. با توجه به مطالعات مرکز تحقیقات زیست‌توده آلمان، در این کشور سالانه بین 8 تا 13 میلیون تن کاه و کلش بوجود می‌آید که می‌تواند برای تولید انرژی زیستی مورد استفاده قرار گیرد. این مقدار انرژی نشان‌دهنده سوخت مورد نیاز سالانه توسط بیش از پنج میلیون ماشین است. با این حال، تعهدات سیاسی به اهداف و مکانیسم‌های یارانه برای سوخت‌های زیستی نسل دوم مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که می‌توان پیشرفت‌های ابتکاری را بدون محدودیت ادامه داد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.