پنجشنبه 09 فروردین 1403

شرکت هیتاچی اولین نیروگاه انرژی از زباله استانبول را می‌سازد

شرکت هیتاچی اولین نیروگاه انرژی از زباله استانبول را می‌سازد
02 بهمن 1396 14:33

بزرگترین نیروگاه تولید انرژی از زباله اروپا در استانبول ساخته می شود. قرارداد کلید در دست، به همراه یک سال بهره‌برداری، به شرکت سوئیسی هیتاچی زون اینووا و شریک ترکیه‌ای آن ماکیول اعطا شده است. این نیروگاه 1 میلیون تن زباله در سال را فرآوری و حدود 70 مگاوات برق تولید خواهد کرد.
انجام پروژه ساخت نیروگاه تولید انرژی از زباله در استانبول چندین سال طول کشید. قرارداد در 11 سپتامبر 2017 بین شهرداری متروپولیتن استانبول و یک کنسرسیوم از شرکت هیتاچی زونن اینووا و شرکت عمرانی ماکیول ترکیه شامل شرکت امضا شد که شروع مرحله اجرایی است. علاوه بر طراحی و ساخت و ساز، این قرارداد بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری نیروگاه را برای حداقل یک سال پوشش می‌دهد.
این نیروگاه اولین نیروگاه زباله شهری در ترکیه و همچنین بزرگترین نمونه از نوع خود در اروپا خواهد بود و در نزدیکی فرودگاه جدید استانبول در شمال غربی شهر قرار دارد. از سال 2021 به بهره‌برداری می‌رسد.
این نیروگاه علاوه بر تأمین برق، به لحاظ اقتصادی به ارزش افزوده اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد: بیش از یک پنجم تمام اجزای سازنده توسط شرکت‌های محلی تولید می‌شود، تمام کارهای مربوط به ساخت و ساز نیز توسط کارگران محلی صورت می‌گیرد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.