پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

نشست تخصصی “ ریزگردها، بحران خاموشی‌های صنعت برق در خوزستان و درس‌هایی كه باید آموخت”

نشست تخصصی “ ریزگردها، بحران خاموشی‌های صنعت برق در خوزستان و درس‌هایی كه باید آموخت”
09 آبان 1396 15:48

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، همزمان با برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی برق نشست تخصصی با عنوان« ریزگردها، بحران خاموشی‌های صنعت برق در خوزستان و درس‌هایی كه باید آموخت» برگزار شد. در این نشست که با همکاری پژوهشگاه نیرو، شرکت توانیر و برق منطقه ای خوزستان و با حضور جمع کثیری از اندیشمندان و صاحب‌نظران و مسئولان استان خوزستان برگزار گردید؛ حادثه 9 بهمن سال 1395 به تفصیل تشریح شد و این حادثه از ابعاد سیاسی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست مطرح گردید که براساس نتایج بررسی‌های انجام شده در خصوص حادثه به وجود آمده ، مشخص گردید که در اين حوادث خطوط 230 كيلو ولت نست به خطوط 400و 132 كيلو ولت بيشترين خاموشی را داشتند كه لازم است در خصوص يافتن علل و مقاوم سازی اين خطوط اقدام شود. همچنین نتایج بررسی‌ها نشان داده است كه خطوط داری مقره‌های كامپوزيت در اين حادثه دچار كمترين خاموشی شده اند، لذا جهت مقابله با رخداد چنین حوادثی باید مقره‌ها با مقره‌های كامپوزيت تعويض شوند ضمن اينكه بايد به مشكلات احتمالی اين نوع مقره‌ها در آينده توجه شود.
در این نشست نتایج آزمون های انجام شده بر روی نمونه برداشت آلودگی از ایستگاه سنجش آلودگی ماهشهر تشریح و بیان شد این پدیده با توجه به ماهیت خاصی كه دارد در جهان نادر بوده و با هماهنگی های انجام شده در كنفرانس‌های جهانی مطرح و برای یافتن راه حل‌های آن در خواست كمك شده است.
همچنین با توجه تغییرات اقلیمی، پیش بینی می‌شود، این خطر برای سال جاری نیز وجود داشته باشد و برای مقابله با آن تمهیداتی از جمله مقره‌شویی و تعویض مقره‌ها و پوشش مقره‌ها با روكش TRV در حال انجام است. در پایان نشست اعلام شد که در حادثه 9 بهمن 95 خوزستان، صنعت برق كانون مشكل نبوده بلكه قربانی این موضوع است و لازم است برای از بین بردن مشكلات اصلی چاره اندیشی شود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.