پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

دومین نشست کمیته فنی کابلهای الکتریکی(INEC TC 20) برگزار شد

دومین نشست کمیته فنی کابلهای الکتریکی (INEC TC 20) به منظور استفاده از نقطه‌نظرات متخصصین این حوزه در عرصه استانداردهای بین‌المللی صنعت برق برگزار شد.

دومین نشست کمیته فنی کابلهای الکتریکی(INEC TC 20)  برگزار شد
17 مهر 1395 16:08

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، کمیته فنی کابلهای الکتریکی(INEC TC 20) در كنار فعاليت‌هاي اصلي خود ضمن بررسي مدارك ارسالي از IEC و اعلام نظر در مورد اين مدارك، تصميم گرفته به منظور ايجاد فضايي براي هم‌انديشي و استفاده موثرتر از نظرات اعضا، متخصصين و اساتيد در ارتقاء كمي و كيفي كميته، گرهمايي‌‌هاي عمومي سالانه را با حضور اعضا و متخصصين صنعت و دانشگاه برگزار نمايد. در اين راستا دومين گردهمايي عمومي كميته در محل پژوهشگاه نيرو برگزار گرديد. در اين نشست، ابتدا آقاي دكتر پاكدل از مديران صنعت كابل كشور و آقاي مهندس فرداد از متخصصين با سابقه اين حوزه، سخنراني كردند. سپس رئيس و دبير كميته، ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده و معرفي اعضاي فعال، مطالبي در خصوص رويكرد جهاني اين صنعت و استانداردهاي كابل‌هاي الكتريكي به حاضران ارائه نمودند. در پايان نشست، برنامه بحث آزاد با مشاركت حاضرين برگزار شد.

بهروز خسروی رئیس کمیته فني کابل‌های الکتریکی (INEC TC 20) در حاشیه این نشست گفت: در این نشست در مورد شکل‌گیری کمیته فنی کابل‌های الکتریکی به منظور استفاده از نقطه نظرات متخصصين اين حوزه در عرصه استانداردهاي بین‌المللی صنعت برق جهت پیشبرد اهداف کلیدی این مرز و بوم و عرض اندام در محافل فنی برون مرزی پرداخته شد.

خسروی افزود: پژوهشگاه نیرو در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته و انتظار می‌رود با اتحاد همه نهادهای زیر مجموعه صنعت برق بتوانیم نقشی مفید و موثر در توسعه این صنعت داشته باشیم. بنابراین از آنجا که این کمیته از پشتوانه علمي و تجربی محکمی برخوردار است می‌تواند نقش بسزایی در تدوین استاندارد و پیاده‌سازی آن در صنعت کابل داشته باشد.

وی تاکید کرد: ایجاد ارتباط با نهادهای ذیربط و گسترش اين تعاملات، نه تنها بستر را برای پویایی صنعت برق هموار می‎سازد، بلکه سبب ایجاد رقابت سالم بین سازندگان و فعالان این عرصه خواهد شد.

گفتنی است کمیته فنی کابل‌های الکتریکی در جهت تامين منافع صنعت کابل كشور از طريق مشاركت در فعاليت‌های فنی در IEC (ژنو-سوئیس)، ترويج استفاده از استانداردهای بین‌المللی IEC در كشور و مشاركت در تدوين استانداردهای IEC منطبق بر شرایط کشور ایران (جهت جلوگیری از برداشت های نادرست و احیانا سوء استفاده) در حوزه كابل‌هاي الكتريكي فعاليت میکند.

 

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.