چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

پژوهشگاه نیرو از پروژه‌های فناوری نانو در صنعت برق و انرژی حمایت می‌کند

قائم مقام پژوهشگاه نیرو با تاکید براینکه پژوهشگاه نیرو از پروژه‌های فناوری نانو در صنعت برق و انرژی حمایت می‌کند گفت: بایستی نگاه صادراتی را در صنعت برق تقویت کنیم تا بتوانیم به سمت فناوری‌های نوین براساس اهمیت موضوع حرکت نماییم.

پژوهشگاه نیرو از پروژه‌های فناوری نانو در صنعت برق و انرژی حمایت می‌کند
02 شهریور 1395 17:11
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ سید محسن مرجانمهر قائم مقام پژوهشگاه نیرو در مراسم چهارمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق و انرژی که صبح امروز در پژوهشگاه نیرو گشایش یافت، با بیان اینکه پژوهشگاه نیرو با تغییر رویکرد خود طی سه سال گذشته از یک مجموعه پژوهشی صرف به مجری طرح‌های صنعتی تبدیل شده است، گفت: بر این اساس از همه محققان و پژوهشگران برای رسیدن به ثروتی حاصل از تحقیق دعوت به عمل می‌آوریم و در همین راستا نیز مراکز توسعه فناوری را براساس مصوبات وزارت نیرو برای توسعه فناوری، توسعه بازار و توسعه کسب‌وکار ایجاد کرده‌ایم.
وی با اشاره به رونمایی سند نقشه ‌راه توسعه فناوری نانو در صنعت برق در یازدهم مردادماه از سوی وزیر نیرو تصریح کرد:‌ پتانسیل صادرات صنعت برق، اهمیت حوزه نانو در بالابردن ارزش و توسعه این صنعت را دو چندان می‌کند و مجموعه تحقیقاتی صنعت برق برنامه منظمی را در این‌ راستا در دست دارد.
مرجانمهر با بیان اینکه نانو فناوری عرصه ورود ایده‌های جدید است، اظهار کرد: پژوهشگاه نیرو آمادگی دارد تا در خارج از صنعت برق نیز به محققان و پژوهشگران برای رسیدن به ارزش ملی کمک‌رسانی کند.
قائم‌مقام پژوهشگاه نیرو ادامه داد: توسعه صادرات ارتقا و بروزرسانی مستمر فناوری، اکتساب فناوری، توسعه کسب‌وکار در حوزه برق و انرژی و بومی‌سازی فناوری از جمله مواردی است که پژوهشگاه نیرو از آن حمایت می‌کند.
وی توسعه حقوق و فرهنگ مالکیت فکری در حوزه تحقیقات و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، توسعه صادرات، بومی سازی فناوری در صنعت برق، افزایش اطمینان و کاهش ریسک کاربرد محصولات منتج از تحقیقات، ایجادزیرساخت مناسب به منظور ارائه خدمات، توسعه کسب و کار فناورانه از طریق بکارگیری نیروها و پتانسیل های پژوهشگاه نیرو، شرکتها و موسسات و صندوق مرکز رشد را از جمله اهداف و رویکرد مهم پژوهشگاه نیرو در بخش فناوری نانو در صنعت برق عنوان کرد.
وی تاکید کرد: این مسایل مهم زمانی تحقق پیدا می کند که از پتانسیل بخش خصوصی استفاده نماییم و بستر را برای تجاری سازی و ارائه دستاوردهای جدید فراهم سازیم.
مرجانمهر با اشاره به اینکه پژوهشگاه نیرو مجری برنامه‌ها وسیاست‌های بحث تجاری سازی صنعت برق است گفت: در همین راستا از از همه دانشگاهیان و اساتید و مخترعین در جهت رسیدن به ثروت و ارزش آفرینی در صنعت برق حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌های اصولی و مدونی را در دستور کار خود قرار داده تا جاییکه مراکز فناوری را در پژوهشگاه نیرو ایجاد شده تا این مرکز بحث توسعه تحقیقات و فناوری بازار و کسب و کار جزء اولویت‌های کاری خود قرار دهد. همچنین مراکز صندوق حمایت از طرح‌ها و موضوعات تحقیقاتی و فناوری و پوشش ریسک را برای حمایت از فناوری را در دستور کار خود قرار داده است.
مرجانمهر با تاکید براینکه در سال جاری 75 درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی در وزارت نیرو صورت گرفته است افزود: صنعت برق پتانسیل قوی برای صادرات را دارد بنابراین بایستی نگاه صادراتی را در این بخش تقویت کنیم تا جاییکه به سمت حوزه فناوری جدید براساس اهمیت موضوع حرکت نماییم.
وی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و نیز تاکید به شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: پژوهشگاه نیرو سیاست‌های اصولی را جهت توسعه فناوری نانو در صنعت برق و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را در این مرکز را جزء اولویت کاری خود قرار داده تا جاییکه فناوری نانو در صنعت برق را در پژوهشگاه نیرو رونمایی کرد بنابراین برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز برنامه های را اجرا می کند.
مرجانمر ادامه داد: باید برای رسیدن به تمام اهداف کلیدی در فناوری نانو، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها، پروژه ها و طرحها در حوزه‌های مختلف صنعت برق، براساس نیازهای فعلی و آتی تعریف شود.
وی گفت: این اهداف زمانی تحقق می یابد که تکنولوژی هایی در رصد فناوری و استراتژی آینده صنعت برق براساس برنامه‌های کالان کشور در بلندمدت تدوین شود. همچنین برنامه میان مدت در تکنولوژی و فناوری‌های که تا 10 سال آینده مورد نیاز است تدوین شود.
قائم مقام پژوهشگاه نیرو تاکید کرد: اگر برنامه مدونی در توسعه تحقیقات و پژوهش انجام شود و این تحقیقات منجر به توسعه صنعت برق شود مجموعه پژوهشگاه نیرو آمادگی حمایت از این طرحها را دارد.
وی در پایان، از شرکتها، موسسات، تولیدکندگان، سرمایه‌گذاران، بهره‌برداران، مخترعان و فعالان که در عرصه فناوری نانو طرح و پروژه دارند دعوت به همکاری کرد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.