ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402

حمایت بنیاد تحقیقات آلمان از پروژه‌های پژوهشی

پژوهشگاه نیرو در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی نشستی را با نماینده انجمن ماکس ‌پلانک آلمان و بنیاد تحقیقات آلمان برگزار کرد.

حمایت بنیاد تحقیقات آلمان از پروژه‌های پژوهشی
06 مرداد 1395 09:22
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، این نشست با حضور دکتر محمدصادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، دکتر قره‌پتیان معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو، مهندس فتحعلی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی، خانم رهبری رئیس اداره امور بین الملل پژوهشگاه نیرو، دکتر اشنایدر رئیس بین‌الملل DFG، خانم آن اشمیت مسئول روابط بین‌الملل DFG و خانم یوریخ مشاور روابط بین‌الملل انجمن ماکس‌پلانک آلمان در روز چهارشنبه(ششم مردادماه سال‌جاری) در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی با موسسات مطرح و صاحب نظر جهان و استفاده از تجربیات و تخصص آنان در پیشبرد اهداف کلان پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
در این نشست دکتر قره‌پتیان در خصوص انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مشترک فی‌مابین پژوهشگاه نیرو و انستیتوهای زیر مجموعه ماکس‌پلانک با حمایت مالی بنیاد تحقیقات آلمان و صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی پیشنهاداتی را ارائه نمودند و آقای مهندس فتحعلی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی نیز آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد تحقیقات آلمان اعلام نمودند. در ادامه مقرر گردید کارگاه تخصصی برای مدیران ارشد پژوهشگاه نیرو در حوزه مدیریت تحقیقات و مدیریت منابع مالی توسط بنیاد تحقیقات آلمان برگزار گردد.
گفتنی است انجمن ماکس‌پلانک آلمان دارای 80 موسسه تحقیقاتی در سراسر آلمان و بعضی کشورهای اروپایی است. تحقیقات در این موسسه‌ در سه بخش شیمی، فیزیک و تکنولوژی، بخش علوم زیستی و پزشکی و بخش علوم انسانی صورت می گیرد.
رسالت این انجمن، پژوهش برای آینده است. با توجه به اینکه طرح‌های اینچینی غالبا بسیار جدید، وسیع و پیچیده است و به دلیل زمان طولانی، بالا بودن هزینه و نیاز به تجهیزات ویژه، برای دانشگاه‌ها اجرای این گونه طرح‎‌ها چندان جذاب نیست، لذا موسسه‌های پژوهش وابسته به انجمن ماکس‌پلانک این رسالت را به عهده می گیرد. پژوهش‌های انجمن، مکملی برای پژوهش در دیگر بخش‌ها مانند دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی است.
بنیاد پژوهش آلمان Deutsche forschungsgemeinschaft یا DFG، سازمان مرکزی و خودگردان دانش و بزرگترین تامین کننده مالی فعالیت‌های پژوهشی در آلمان و اروپا است. این سازمان از پژوه‌های پژوهشی حمایت می‌کند. بودجه این سازمان به طور عمده توسط موسسه‌های آموزش عالی جذب می‌شود. این بنیاد هم‌چنین از توسعه همکاری بین پژوهشگران حمایت کرده و به مجالس قانون‌گذاری و نهادهای دولتی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. سازمان مرکزی دی.اف.گ در بن قرار دارد.

نظرات ارسال شده

amin

شنبه, 10 تیر,1396 :

با سلام و خسته نباشید.من یه طرح و ایده در مورد بیماری ام اس دارم.خواستار حمایت و همکاری شما میباشم.
با تشکر.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.