پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

نخستين جلسه راهبری مركز توسعه فناوری انرژی خورشيدی برگزار شد

این جلسه باهدف معرفی مرکز توسعه فناوری انرژی خورشیدی به خبرگان صنعت برق کشور، تشریح فعالیتهای صورت گرفته، نحوه شكل‌گیری مركز توسعه فناوری انرژی خورشیدی و نیز وظایف و اهداف پیش‌بینی شده مرکز، در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

نخستين جلسه راهبری مركز توسعه فناوری انرژی خورشيدی برگزار شد
30 خرداد 1395 15:23
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، این جلسه با هدف معرفی مرکز توسعه فناوری انرژی خورشیدی به خبرگان صنعت برق کشور با حضور آقای مهندس مرجانمهر قائم مقام ریاست پژوهشگاه نیرو ، مهندس سالمی معاونت مركز توسعه فناوری انرژی خورشیدی، نماینده ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر، نمایندگان سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، نخبگان دانشگاهی و همچنین نمایندگان صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
در این جلسه آقای مهندس مرجانمهر ضمن تشریح فعالیتهای صورت گرفته، به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه شكل‌گیری مركز توسعه فناوری انرژی خورشیدی و نیز وظایف و اهداف پیش‌بینی شده برای این مركز پرداختند. در ادامه مهندس سالمی معاونت مركز، خلاصه‌ای از سند راهبرد ملی و نقشه راه توسعه فناوری های مرتبط با انرژی خورشیدی در ایران را تشریح و بر طبق آن اولویت‌های تحقیقاتی، نحوه تعامل با مركز و برنامه و سیاست‌های جاری مركز را بیان كردند.
ارائه پيشنهادات در خصوص نحوه عملكرد مركز جهت مديريت كلان پروژه‌های انرژی خورشيدی، انتخاب روش مناسب جهت حمایت از پروژه‌های فناورانه، تشریح سیاست‌های راهبردی مرکز توسعه فناوری انرژی خورشیدی و نحوه تعامل با دیگر نهادهای دولتی مرتبط با حوزه خورشیدی، بستر سازی جهت انتفاع حداکثری از اقدامات مرکز ، ضرورت تاسیس زودهنگام آزمایشگاه مرجع تست ماژول فتوولتائیک در پژوهشگاه نیرو، از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.