پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دومین سیمنار تخصصی بررسی فرصت های اقتصادی ایران و روسیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دومین سیمنار تخصصی بررسی فرصت های اقتصادی ایران و روسیه

امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
28 اردیبهشت 1395 13:14
پژوهشگاه نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با هدف توسعه پژوهشهای کاربردی، گسترش تحقیقات منسجم و هدفمند در صنعت برق و انرژی کشور و ارتقاء روحیه خودباوری متخصصین این حوزه تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ این تفاهم نامه در راستای ماموریت پژوهشگاه نیرو برای گسترش تحقیقات منسجم و هدفمند در صنعت برق و انرژی کشور و به منظور ارتقای روحیه نشاط و خودباوری متخصصین این حوزه، بین پژوهشگاه نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات منعقد شد. بنابر این گزارش؛ جلسه انعقاد این تفاهم نامه در روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه سال جاری و با حضور دکتر محمد صادق قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، دکتر علی عباسپور طهرانی فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و جمعی دیگر از مدیران و اساتید دو طرف در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
از جمله موارد مطرح در این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های دانشگاه و تشریک مساعی برای گسترش تحقیقات هدفمند اعضای هیئت علمی دانشگاه و افزایش سهم پایان نامه های کارشناسی ارشد، رساله های دکتری و تحقیقات پژوهشگران پسادکتری در توسعه دانش و فناوری مورد نیاز صنعت برق کشور می باشد. پژوهشگاه نیرو در قالب این تفاهم نامه، از طریق انسجام بخشی و حمایت از پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، حمایت از فعالیت های پژوهشی اساتید دانشگاه را در اولویت قرار می دهد و به منظور ارج نهادن به استادان برجسته دانشگاه و فراهم نمودن شرایط مناسب‌تر برای حمایت از تحقیقات منسجم ایشان، متناسب با تخصص های کلیدی و اولویت دار صنعت برق، کرسی های تخصصی را تعریف می نماید. مراتب استادی و کرسی های تخصصی مذکور از طریق ساز و کار تعیین شده از سوی وزارت نیرو به افراد منتخب اعطاء خواهد شد.
همچنین بر طبق این تفاهم نامه دانشگاه و پژوهشگاه تمهیدات و تسهیلات متقابلی جهت استفاده از امكانات آزمایشگاهی و كارگاهی یكدیگر به منظور استفاده از امكانات و توانمندی‎های آزمایشگاهی و كاربردی طرفین در راستای انجام تحقیقات علمی و عملی، طبق ضوابط و مقررات طرفین فراهم می‎نمایند.
شایان ذکر است تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در 7 ماده و در دو نسخه با اعتبار یکسان به امضای طرفین تفاهم نامه رسیده و مدت آن از زمان امضاء و مبادله، پنج سال تعیین گردید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.