طراحی سایت
دوشنبه 29 مهر 1398
EN
Loading


  • پاسخگوی گرامی، با اهدای سلام و احترام

    • پروژه «مطالعه و بررسی روش‌های نوین برقراری امنیت فیزیکی خطوط برق و استخراج پارامترهای مهم با توجه به شرایط اقلیمی و فنی در سطوح انتقال و فوق توزیع شبكه برق ایران» با هدف بررسی امكان‌ پیاده‌سازی سیستم پایش وضعیت پارامتر‌های فیزیکی خطوط برق در مناطق مختلف کشور در پژوهشگاه نیرو در حال انجام می‌باشد. با بکارگیری سیستم‌های پایش وضعیت، علاوه بر جلوگیری از سرقت و تخریب اجزای دكل‌ها و یا خطوط، به طور همزمان می‌توان مشكلات فنی به وجود آمده بدلیل شرایط آب و هوایی خاص و حوادث غیرمترقبه در مناطق مختلف کشور را تا حدود زیادی كاهش داد. این تحقیق در خصوص خطوط انتقال و فوق توزیع صورت می‌گیرد و پست‌ها را شامل نمی‌شود. همچنین با توجه به محدوده تعریف شده، عوامل تهدید کننده امنیت سایبری در دستور کار این پروژه قرار ندارد.
    • طبق «گزارش جامع بررسی و تحلیل حوادث شبکه انتقال برق کشور» سهم قابل توجهی از حوادثی که برای خطوط انتقال اتفاق می‌افتد ناشی از شرایط جوی و آلودگی‌های محیطی می‌باشد. مواردی که در پرسشنامه «اولویت‌بندی عوامل بیرونی تهدید کننده امنیت خطوط انتقال و فوق توزیع» آورده شده‌اند عوامل عمده‌ بیرونی هستند که امنیت تجهیزات را به صورت فیزیکی تهدید می‌کنند و خطای خود تجهیزات (از قبیل رله، ریکلوزر و ... ) در این تحقیق مد نظر نمی‌باشد.
    • خواهشمند است ضمن مشخص کردن محدوده جغرافیایی (استان و یا برق منطقه‌ای) که بر اساس آن اعلام نظر می‌فرمایید، در مقایسه دو به دو میان عوامل تهدید در خصوص«احتمال وقوع حادثه در اثر عامل تهدید» و «میزان خسارت حادثه در صورت وقوع» مستقلا اعلام نظر بفرمایید.
    • نکته: در طراحی فرم پیش رو سعی شده است از درخواست اطلاعات محرمانه اجتناب گردد، با این وجود اطلاعات درج شده در فرم محرمانه تلقی شده و از اطلاعات بدون ذکر نام و صرفاً جهت تحلیل آماری استفاده خواهد شد.
    • نکته: همانطور که گفته شد سوالات به صورت مقایسه‌ای بین دو عامل می‌باشند. با توجه به اینکه تعداد عوامل می‌توانند زیاد باشند، عوامل از یک جنس به صورت مجموعه‌ای از عوامل در سوالات مطرح شده‌اند. (مثال: طوفان، تندباد، گردباد که همگی با استفاده از اندازه‌گیری شدت و جهت باد قابل پایش هستند).
    • نکته: در هر سوال مقایسه بین دو عامل از نظر میزان تاثیر در احتمال وقوع حادثه و میزان خسارت حادثه در صورت وقوع با امتیازدهی بین 1 تا 9 مشخص می‌گردد.
    • 1

      تاثیر برابر

      3

      تاثیر کمی بیشتر

      5

      تاثیر بیشتر

      7

      تاثیر خیلی بیشتر

      9

      تاثیر خیلی خیلی بیشتر